جستجو   :  

هک رشد چیست و چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟

هک رشد چیست؟

هک رشد (Growth Hacking) یا بازاریابی رشد، یک روش داده محور است که از تکنیک‌های بازاریابی سنتی برای آزمودن فرضیه‌های جدید از رشد کسب و کار استفاده می‌کند. هدف تجربه‌ی مداوم بر اساس کانال‌های بازاریابی و توسعه محصول برای تشخیص تاثیرگذارترین و کارآمدترین راه برای رشد کسب و کار است.

در بازاریابی هکر رشد، متخصصین ایده‌هایی که تجربه‌ی مشتری را بهتر می‌کند تست می‌کنند، تکرارپذیری و مقیاس پذیری ایده‌هایی که کار می‌کند، و اصلاح یا رها کردن آن‌هایی که کار نمی‌کند قبل از اینکه سرمایه‌های زیادی به هدر برود.

 

مثال‌هایی از هک رشد

هک رشد بیشتر راجع به فکر کردن خارج از چارچوب و آزمودن ایده‌هایتان است. به عنوان منبعی برای الهام گرفتن، اجازه بدهید نگاهی به مثال‌هایی خوب از بازاریابی هکر رشد در دنیا نگاهی بیندازیم:

ایربی اندبی (Airbnb)؛ عکاسی مجانی

Airbnb، پلتفرمی است که به مردم اجازه می‌دهد دارایی‌هایشان را برای اجاره بگذارند، از یک تیم چند نفره شروع شد که به غریبه‌ها اجازه می‌دادند خانه‌های خود را زمانی که ظرفیت هتل‌ها پر می‌شد به اشتراک بگذارند. Airbnb تجربه‌های زیادی پیش از پیدا کردن هک رشد متعلق به خود را پشت سر گذاشته است، بر فرض مثال، پخش تراکت یا بازاریابی سنتی از خانه به خانه‌ای دیگر.

اما دو تاکتیک وجود داشت که به رشد قابل توجه آن‌ها کمک کرد:

۱- ایربی اندبی مهدسی معکوس کرد یعنی آن‌ها با دسترسی به کدهای سایت «craigslist» به این شرایطی را ایجاد کردند که با منتشر کردن هر آگهی توسط مشتری به طور خودکار در لیست نیازمندی‌های سایت «craigslist» هم منتشر می‌شد. همین موضوع راه را برای دست‌یابی آن‌ها به مشتریان بسیار زیادی باز کرد.

۲- آن‌ها پیشنهاد می‌دادند که از خانه‌ی شما توسط یک عکاس حرفه‌ای عکاسی شود. تاثیر بسیار بالای استفاده از عکس با کیفیت در سرویس‌های اجاره اقامتگاه شاید کمی اغراق‌آمیز باشد ولی همین تصمیم آن‌ها را محبوب‌تر و قابل دسترس کرد.

کلاب هاوس؛ ثبت نام فقط با دعوت نامه

کلاب هاوس، سرویس چت صوتی و استریم، در آوریل ۲۰۲۰ زمانی که مردم از قرنطینه در خانه با شبکه‌های اجتماعی خسته شده بودند راه اندازی شد. این محصول به موقع منتشر شد اما این تنها عامل موفقیتشان نبود. ثبت نام در این پلتفرم فقط از طریق دعوت امکان پذیر بود که همین مشارکت را خاص جلوه می‌داد.

زمانی که شروع کردند، تنها ۱۵۰۰ کاربر آزمایشی داشتند. سپس، زمانی که ارسال و به اشتراک گذاری دعوت نامه‌ها شروع شد پس از یک سال به ۲ میلیون کاربر رسیدند.

دراپ باکس؛ فضای بیشتر در ازای معرفی به ......

 

ادامه دارد ...

تاریخ درج  :  1400/11/6  

ارسال نظر 
نام شما :
آدرس ایمیل :
متن پیام  :

   
تصویر امنیتی
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید

سبد خرید

بستن (Esc)
  • سبد خرید شما خالی است

ورود

بستن (Esc)

Scroll To Top